Recenzie: „Ultima doamnă Parrish” – Liv Constantine

ultima_doamna_parrish_01“Ultima doamnă Parrish” e genul de carte greu de lăsat din mână, care te îndeamnă să descoperi mai mult, îţi stârneşte curiozitatea, te învăluie în poveste, se lasă descoperită capitol după capitol, te surprinde şi te ademeneşte pagină cu pagină. O carte ideală pentru vacanţă, până şi coperta te ispiteşte să o porţi după tine la piscină, pe malul mării sau oriunde te poartă visele în dorinţa de a evada din cotidian.

Esenţa acestei cărţi e redusă de cele două surori care au scris-o(Lynne şi Valerie Constantine, sub pseudonimul Liv) la replica unuia din personaje, “Nu-i trebuia de la ea decât TOTUL”, şi construiesc pe această fundaţie o poveste încâlcită, care se lasă de la un moment dat descoperită şi se limpezeşte în măsura în care cititorul înaintează cu lectura.

Prima jumătate a cărţii ne-o prezintă pe Amber, această gold-digger ambiţioasă, gata să ia lumea în piept pentru a-şi îndeplini visele, o femeie care consideră că i se cuvine o viaţă fără grij, plină de lux şi splendoare, iar dacă nu are parte de acestea e pregătită să le ia de oriunde şi de la oricine. Victimă îi cade Daphne, fata de aur a exclusivistului Bishop Harbor-Connecticut, o prezenţă apreciată şi admirată de lumea bună, soţia mogulului imobiliar Jackson Parrish, o femeie care pare a avea tot, tot ce Amber îşi doreşte, bogăţie, lux, vacanţe exclusiviste, faimă, o căsnicie perfectă, o casă impunătoare. Deşi victimă îi este Daphne, ţinta este de fapt Jackson, el fiind biletul câştigător dacă îşi dorea ca tot ce deţine Daphne să devină al ei.

Personaj intrigant, Amber îşi construieşte un plan minuţios, îşi calculează pas cu pas fiecare mişcare, e atentă la detalii, învaţă din mers, e rece şi calculată, îşi construieşte o istorie fictivă doar ca să poată ajunge în preajma doamnei Parrish, să-i intre pe sub piele, să o transforme în cea mai bună prietenă şi să-i devină confidentă. Acesta e doar primul pas al planului, odată ajunsă în casa familiei Parrish are griijă să fie parte a fiecărui eveniment, să fie o prezenţă constantă în viaţa lor, iar de aici până la îndeplinirea planului e doar o chestiune de timp.

Povestită din perspectiva lui Amber, această primă parte a cărţii ne dezvăluie gândurile ei, motivele care o mână să reacţioneze astfel, trecutul care o urmăreşte ca o umbră întunecată, toate strădaniile pe care e nevoită să le facă ca să se integreze în povestea construită în jurul relaţiei ei cu acest cuplu de aur şi ajungi să te întrebi cât de departe poate ajunge pentru a-şi îndeplini obiectivul.

Tot în această primă parte ne este zugrăvit şi personajul lui Daphne Parrish. Unul pe care sincer nu l-am înţeles aici, mi s-a părut naivă, uşor de manipulat, mult prea implicată în a-i ajuta pe alţii, uşor de mulţumit, enervantă chiar.

Surpriza acestei cărţi vine în a doua jumătate, când ne sunt prezentate aceleaşi evenimente doar că de data aceasta cea care povesteşte este Daphne, şi descoperim o cu totul altă femeie decât până acum şi în mare parte o cu totul altă poveste. “Aparenţele înşeală”, acestei expresii i se face cinste în această carte. Nimeni nu e cine pretinde a fi. Fiecare personaj pare altfel văzut din alte unghiuri. Copii soţilor Parrish, văzuţi ca nişte răsfăţaţi enervanţi din perspectiva lui Amber ascund cu totul alte poveşti şi probleme, soţia perfectă – Daphne – duce o luptă cumplită din postura în care se află, soţul milionar- Jackson – este departe de a fi cine crede Amber că este.

Dacă vă plac thrillerele şi cărţile care să vă ţină curiozitatea la cote înalte, poveştile surprinzătoare, atunci “Ultima doamnă Parrish” e cartea potrivită.

Capitolele scurte sunt uşor de citit, switch-urile sunt pe măsură, ritmul alert din a doua jumătate a cărţii, dezvăluirile şi impredictibilitatea îi dau acestei cărţi o frumuseţe bizară şi au plasat-o printre cele mai bune citite de mine în acest an.

Cartea este parte a recomandărilor lui Reese Winterspoon în cadrul clubului ei de carte, bestseller international în curs de ecranizare pe Amazon Prime, iar pentru că am realizat recent că-mi plac recomandările #reesesbookclub după ce am rezonat foarte bine cu alte titluri de pe lista ei(“Acolo unde cântă racii”, “Eleanor Oliphant se simte excelent”) plănuiesc să plec la o vânătoare de cărţi recomandate de ea, pentru doritori lista se găseşte AICI.

Titlu: “Ultima doamnă Parrish| Autor: Liv Constantine | Editura: Corint/Leda | Anul apariţiei: 2020 | Număr pagini: 480 |Traducător: Roxana Olteanu

Un gând despre „Recenzie: „Ultima doamnă Parrish” – Liv Constantine