Liebster Awards 2016

Am primit provocarea din partea Loredanei, pe care o gasiţi pe Books, Movies, Tea and Unicorns , căreia ţin să-i mulţumesc, de a răspunde câtorva întrebări în cadrul  Liebster Awards 2016.

Aşadar, paşii ar fi aceştia:

  1. Mulţumeşte-i persoanei care te-a nominalizat şi menţionează-i blogul
  2. Listează regulile în postarea ta
  3. Afişează Liebster Awards undeva pe blogul tău.
  4. Răspunde celor zece întrebări prevăzute de persoana care te-a nominalizat.
  5. Scrie zece lucruri random despre tine.
  6. Nominalizează 5-11 bloguri şi informează-le.
  7. Adresează zece întrebări blogurilor nominalizate de tine.

 

Răspunsurile mele:

  1. Cu care personaj din cărţile citite mă identific cel mai bine?

Grea întrebare! În general iau perosnajele aşa cum sunt şi încerc să le înteleg motivele care le “mână în luptă”, nu prea încerc să mă regăsesc în vreunul sau să-l raportez la felul meu de a fi. Dar, ca să răspund totuşi la întrebare, am citit la începutul acestui an “Voi fi acolo”, superbă carte scrisă de Shin KyungSook şi aş spune că am şi eu ceva din personajul principal, Jeong Yun, e vorba de răbdarea cu care lasă viaţa “să se  petreacă”

  1. Care este locul meu preferat de lectură?

În grădină, sub cireşi.

  1. Ce carte citită mi-a lăsat un gust amar?

Dacă mi-a lăsat vreo carte un gust amar cu siguranţă nu a fost ptr că nu mi-a plăcut modul în care a fost scrisă(dacă se întămplă cu adevărat să nu-mi placă o las baltă, nu termin de citit cărţile care nu mă “prind”) ci prin subiectul abordat. Am citit recent o serie de cărţi despre situaţia refugiaţilor din Coreea de Nord. Lipsa de libertate şi de justiţie, tortura, inumanitatea, îmi lasă un gust amar( ”Drumul spre libertate” – Park Yeonmi, “Evadare din lagărul 14”- Blaine Harden)

  1. Dacă îmi place să citesc detalii despre viaţa unui autor atunci când îi citesc cărţile?

Sunt într-adevăr cărţi care-mi stârnesc curiozitatea cu privire la cei care le-au scris, mai ales daca simt o părticică din sufletul lor printre pagini, însă nu se întâmplă acelaşi lucru cu fiecare carte.

  1. Ce ar trebui să conţina un roman grafic ca să-mi capteze atenţia?

Nu sunt un fan al romanelor grafice, nu ar trebui să conţină nimic deosebit, oricum nu o să-mi capteze atenţia 🙂

973-50-1352-5

 

 

  1. Care este cartea mea preferată?

Cu singuranţă “Marţi cu Morrie” – Mitch Albom. E singura carte pe care am recitit-o(de 3 ori mai exact). Din punctul meu de vedere cartea asta e un manual, despre cum să-ţi trăieşti viaţa în cel mai frumos şi sincer mod cu putinţă până la final.

 

  1. Cafea sau ceai, alături de o carte bună?

Cafea şi ceai. Sunt mare consumatoare atât de ceai cât şi de cafea. De obicei trebuie să ronţăi sau să beau ceva când citesc, aşa că atât cafeaua(în prima parte a zilei) cât şi ceaiul(negru, verde, de ghimbir, salvie) mă însoţesc adesea în călătoriile mele literare.

  1. Cu ce frecvenţă cumpăr cărţi?

Am noroc să lucrez într-un mediu în care sunt înconjurată de cărţi, aşa că nu trebuie să  cumpăr chiar tot ce citesc, însă 2-3 tot îşi fac lunar loc în biblioteca personală

  1. Dacă am prieteni sau rude care citesc la fel de mult ca mine?

Daaaa, am ! Prieteni, rude mai puţin, care citesc la fel, ba chiar mai mult decât mine.

  1. Care este genul meu preferat de literatură?

Autobiografiile şi romanele cu puţin iz istoric mă încântă întotdeauna.

Continuăm cu zece lucruri despre mine.

  1. Sunt o persoană discretă, enervant de discretă pentru unii. Nu pun întrebări pentru a-mi satisfice curiozităţile şi am pretenţia ca şi ceilalţi să aibă aceeaşi atitudine faţă de mine, ceea ce nu se întâmplă binenţeles, oamenii vor să ştie despre alţii mai mult decât despre sine, motiv pentru care sunt un fel de “mister” ptr mulţi din jurul meu.
  2. Ador pisicile.
  3. Urăsc să-mi fie adresată întrebarea “DE CE?” E ca şi cum ar trebui să-mi justific existenţa, modul de gândire, de acţiune…
  4. Încerc pe cât posibil să nu găsesc vină cuiva pentru câte o situaţie nefavorabilă în care mă aflu, eu sunt singura vinovată pentru ceea ce ţine de mine, iar dacă totuşi ajung într-o astfel de situaţie e pentru că eu am permis acest lucru.
  5. Sunt mare fan al animaţiilor Studio Ghibli.
  6. Citesc doar cărţi tipărite, nu ebook-uri şi nu ascult audiobook-uri.
  7. Mi-ar plăcea să trăiesc măcar o perioadă în vremuri în care tehnologia să nu ocupe vidul dintre oameni, să ne petrecem activ timpul şi să ne bucurăm unii de prezenţa celorlalţi fară a face selfiuri, check-in uri pe facebook, a verifica mailuri, a căuta semnal bun de wifi etc.
  8. Sunt extrem de răbdătoare şi înţelegătoare cu ceilalţi, am totuşi limite.
  9. Nu am conştiinţa de datorie faţă de cărţile începute, dacă se întâmplă să nu-mi placă subiectul, stilul, personajele, las cartea deoparte şi trec la altele(spre norocul meu sunt destule din care să aleg)
  10. Sunt o cititoare târzie. Nu am început devreme cu cititul, mai exact de la finalul liceului, lucru pe care-l regret, dar încerc să recuperez asiduu.

Am să nominaliz şi eu câteva bloguri spre care navighez adesea şi pe care-mi face plăcere să le citesc, sper să le facă şi lor plăcere să participe: Provocari pentru suflet, Devoratoarea de carti, A little place of library called home, FructitzaTeaTime with Lilly

Iar întrebările mele sunt:

  1. Cărui autor ţi-ar plăcea să-i iei un interviu şi ce întrebare i-ai adresa prima dată?
  2. Ce cărţi oferi cadou de obicei, şi cui?
  3. Ce sfat/îndemn/lecţie ai deprins recent dintr-o carte?
  4. Ce calitate te-a impresionat cel mai mult la o persoană?
  5. Postează o imagine cu un loc/colţ în care ţi-ar plăcea să citeşti în tihnă.
  6. Ce carte citită ţi-ar plăcea să fie ecranizată?
  7. Un citat preferat dintr-o carte?
  8. După ce criterii alegi următoarea carte pe care doreşti să o citeşti?
  9. Menţionează o carte pe care ai recomanda-o oricui, oricând.
  10. Care e contribuţia pe care o aduc cărţile în viaţa ta?

2 gânduri despre „Liebster Awards 2016

  1. Ia să citesc și eu „Marți cu Morrie”, că m-ai făcut super curioasă! 🙂 Mersi mult că ai făcut leapșa și chiar mi-a plăcut să-ți citesc răspunsurile! Și eu mai tânjesc uneori după vremurile în care viața nu era bombardată de tehnologie, dar stau și mă gândesc că la ce personalitate am eu aș fi fost foarte singură, izolată de toți, și probabil n-aș mai fi fost atât de veselă ca acum. Eu sunt un caz fericit, care și-a făcut mulți prieteni de conversație prin FB și Internet, în general. 😉 Acum n-aș mai putea să renunț la el.

    1. Oh…e superba „Marti cu Morrie”, singurul meu regret e ca cei de la Humanitas nu au scos un nou tiraj iar eu am imprumutat exemplarul meu cu ceva ani in urma si nu mai reusesc sa-l recuperez, pentru al citi a patra oara :))

Lasă un comentariu